Alla inlägg under maj 2010

Av Limi - 31 maj 2010 19:44

Då var man tillbaka till utbildningen efter att ha varit borta förra torsdagen och fredagen men det var väldigt skönt och vara tillbaka och vad jag vet så gjorde jag inga fel och jag frågade 1-2 gånger så kände mig rätt stolt.

Dagen flöt på rätt bra och den gick väldigt fort.. har en känsla att denna veckan kommer springa förbi.

Vet inte riktigt vad jag har läsr mig av denna dagen, jag har börjat förstå mig på dom andra lite mer, börjat lista ut vilka dom är och hur dom funkar, det är rätt intressant då vissa inte var såhära i början men men det är inget dåligt med det alla kan inte vara sig själv helt utan kanske var lite försiktiga.


Kan inte skriva så mycket mer om denna dagen. Ser fram imot vad morgondagen har att erbjuda.   


*-* On The Way *-*

Av Limi - 26 maj 2010 19:06

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna dagen mer än att detta är verkligen INTE min vecka, har fått hela kontoret att asgarva åt mig några ggr samt en kund.

Började med att jag skulle installera Tele2 nätet på min data och frågade Sara högt och tydligt utan att tänka "Sara när du installera den första gången, tog du den i första eller andra hålet då?" Fick ett snabbt svar tillbaka av Sara "Jag skulle ta den i andra hålet, men den gick inte in."

Så ja hela kontoret asgarvade och det tog några sekunder innan jag fattade varför sen satt dom en stund efteråt och skrattade pg av detta.

Senare så fick jag ett samtal där jag tror det var en försäljare som frågade om våran skrivare hade ben, jag kände mig som ett stort frågetecken då jag inte vet om just det företaget som jag svarar för har det eller ej och då kom jag på en massa förklaringar som fick både säljaren och kontoret att börja asgarva igen och säljaren ville ha mitt namn för han tyckte jag var rolig och jag skämdes men men det bjöd jag på.

Sen var det ytterligare en grej där jag skulle säga "här kommer hon" och råkade säga "här kommer hene" och i sambandet som det var i så var det roligt och folk skrattade igen.


Jag står visst för alla misstagen på kontoret, iaf dom man kan skratta åt för detta händer mig hela tiden av någon anledning och ja det är lite skämigt och jag vill inte veta hur denna veckan kommer bli - resten av den alltså - men det lär jag ju upptäcka rätt omgående.


Annars så är det väl lite sådär bland folket, några på ST tycker inte om att flytta runder så mycket som dom gör och ja... Inget vi kan göra åt igentligen.


Blev även väldigt irriterad på slutet och höjde rösten lite samt ändrade tonläge totalt mot en av dom på kontoret men hon förtjänade den tillrätta visningen.


Imorgon är en ny dag och man vet aldrig hur den kommer se ut.


*-* On The Way *-*

Av Limi - 25 maj 2010 19:20

Idag #26


HEMSK DAG!!! Ville bara gå och gömma mig och inte komma fram igen eller vrida tillbaka tiden för idag var det VERKLIGEN INTE min dag...

Började med att vi fick mail ang en kun som tydligen inte hade blivet bra bemött av personen han kom till - mig - vi kollade upp de.

Men efter lite utredning så var det kunden som överreagerat lite men iaf det kändes lite jobbigt då man fick blickar från vissa.

Sen kom misstag nummer 2 - jag upprepade det som kunden sagt och kunden sa att det stämde, fick sedan mail om att det var totalt fel och en liten ja tillrätta visning.. Fick lite blickar pg av det med men vad skulle jag göra när jag upprepar ochdom säger att de stämmer. JAg står alltid för mina misstag men detta var inte helt och hållet mitt fel.

Tack och lov för Mihaela som lyckas hitta något komiskt i det och satt och skrattade lite och sa att det kan hända alla för misstag gör vi allihopa, det är bara männskiligt men att vi ska vara mer uppmärksamma.

Men ucch vad jag skämdes över detta misstaget och kände mig så dålig, speciellt med vissa blickar och kommentarer som jag inte riktigt förstod mig på.


Annars gick dagen rätt bra, jag och Sara frågade mest varandra om saker och ting då de andra verkade rätt stressade och vi känner att när vi frågar nu så får vi lite kostiga blickar som typ "detta borde du kunna nu", inte alla ger sånna men vissa så vi försöker själv sedan hjälper och frågar varandra, försöker åter igen om inte vi har svar och när vi verkligen måste så frågar vi dom andra - även om man drar sig lite för det. Visst så ska det inte vara men så är det just nu.

Hoppas morgondagen blir bättre...


*-* On The Way *-*



Måndag #25


Börjar med att säga STORT grattis till Annelie som fick prov anställning idag, underbar =) gjorde vågen för henne och hon blev glad, men det förtjänar hon verkligen för hon är riktigt duktig på det hon gör   


Resterande av dagen gick rätt bra, det flöt på och jag frågade inte lika mycket som förra veckan även om vissa var väldigt otrevliga så höll jag minen, var trevlig och gjorde det profisionellt.

Mitt mål är självklart att få jobb här om 2 månader och jag gör allt vad jag kan.


*-* On The Way *-*

Av Limi - 21 maj 2010 16:23

Har inte hunnit med att skriva så här kommer en liten sammanfattning av veckan.


Tisdags:

Jag gick in och bad om ursäkt för mitt misstag vilket hon sa att det var lungt men jag ville ändå göra det men dagen var ändå sådär och den gick väääldigt segt *suck*


Onsdag:

Idag gick det lite bättre och det mesta kändes som att det flöt på och dagen bara sprang iväg, beställde även en ny mobil för den jag har  hänger bokstavligt talat kvar på en skruv *asg*


Torsdagen:

Idag var ju lite rolig... det var lite halv stressigt i början men super kul då jag ÄLSKAR när det går lite undan och man får nytt på nytt hela tiden   .

Hade även samtal med Mani och Bengt idag angående hur jag trivs här, hur det är här osv osv och det gick rätt bra och dom skulle ha i åtanke det jag sa. Förklarade för dom att när jag kom hit så  hade jag inte en tanke på att sitta i kundtjänsten utan de var bara telfon bokning/försäljing som gällde sen när jag blev ner flyttad och fick prova på det så blev jag förälskad och vill helst inte flytta på mig igen men jag kan ändå prova andra saker men att det är här jag verkligen stor trivs och det hade dm visst märk på mig med så   

Men 16.55 så bröts all ström och det blev beckmärkt. Kan ju säga att hela Osby dom och det fanns INGEN ström någonstans förutom i vissa affärer och det åskade och regnade så in i bomben men vid 19.30 kom strömmen tillbaka.


Fredag:

Idag så har dagen gått rätt fort, jag har lärt mig en hel del och tar åt mig så mkt jag bara kan =) Har även lärt mig att alla kan göra fel, även dom som har varit här ett tag så helt dålig känner man sig inte, utan jag känner att jag blir säkrare och säkrare för varje dag som går.

Tiden flyger iväg och ja känner även att jag växer som person, jag blir mer social och mer självsäker och lite av det som våran utbildnings "ledare" utbildar och säger går in och stannar kvar vilket känns super bra =)

Är verkligen super glad att jag valde att söka hit!!


*-* On The Way *-*

Av Limi - 17 maj 2010 17:37

Förra veckan skrev jag inget i denna men kan bero lite på att jag hade inte tid sen att det var nästan samma sak varje dag.

Jag fick iaf mer och mer kätt på benen för varje dag som gick och njöt till fullu.


Men idag krossades allt, denna dagen var inte alls rolig.

Den började bra men sen gjorde jag ett misstag, och alla kan göra misstag, men jag fick sura blickar och "sånt borde du veta nu", visst vi fick veta sånt första dagen men det var stressat och jag gjorde ett misstag som vem som helst kan göra men när Sara gör misstag så påpekas det knappt men när jag gör det ojoj.. Kändes som om alla var mot mig så till sist slutade jag fråga dom runt omkring mig, jag försökte fixa det på egen hand och behövde jag verkligen verkligen fråga så kollade jag med Sara för hon har fått dom blickarna ibland som ges från vissa och kunde inte hon svaren så listade jag ut det på ett annat sätt, det kanske tog lite längre tid men jag var trevlig och dom skrattade så det var okeej.


Jag bara hoppas att imorgon blir bättre för jag tycker verkligen om att vara där, jag kan inte förklara känslan jag känner varje gång jag får ett samtal, det är som om hela jag fylls med pirr och jag ser fram imot att svara.. Kanske låter udda men det är så det känns.


*-* On The Way *-*

Av Limi - 7 maj 2010 18:45

Tala om att ha glömt bort att skriva här totalt så här kommer en kort sammanfattning av dagarna.



#19

Denna dagen har varit bättre och jag har Lindas skrivbord, hon hjälpte mig super mycket igår med olika saker och idag har det gått bättre men jag var inte super bra idag vid telefonen men på måndag så ska jag göra bättre, alltså inte glömma vissa saker och läsa på lite mer men jag ser verkligen fram imot att det ska bli måndag och det var längesedan jag gjorde det.   


*-* On The Way *-*



#18

Idag instalerades våra datorer och ställdes på plats, jag delar skrivbord med Linda då jag ska sitta där sedan och Sara sitter på egen plats men jag föredrar att sitta där Linda sitter och alla har vi våra favorit platser iaf =)

Vi fick testa att ta imot samtal och det gick väl rätt bra men det kunde gått bättre så imorgon hoppas jag att det går ännu bättre.

Nästa vecka ska jag iaf sätta varje samtal annars blir jag beskriven på mig själv.


*-* On The Way *-*



#17

Finns inte så mkt att skriva idag heller, Medlyssning idag med MEN vi fick ta ner våra datorer uppifrån och Mani skulle instalera dom så vi med kan börja ta imot samtal och lära oss en del.

Annars är det  ungefär samma sak som igår fast vi har lärt känna dom som är där ännu mer och det är ett helt underbart gäng som skojjar och skrattar och dagarna bara flyger förbi =)

Jag storm trivs.


*-* On the Way *-*



#16

Idag har man medlyssnat igen och man kan tro att när man gjort det en dag så förstår man saker och ting men så är det absolut inte, lärde mig en hel del och fick göra lite granna med som att slå in koder och koppla, tur att man är lätt lärd *skrattar*

Finns inte så myckeet mer och skriva, mer än att man saknar vissa där uppe lite granna men dom ser man på rasterna osv osv.


*-* On The Way *-*



#15

dagen har varit en lärorik dag.

Jag och Sara fick flytta ner idag och fck sitta jämte vars en person och medlyssna, jag hamnade hos Linda och Sara hos Madde.

Kan inte säga riktigt vad vi gjorde då det är tystnadsplikt på en hel del men det var väldigt intressant att medlyssna och dom som satt och tog imot inkommande samtal var hur trevliga som helst.

Har en känsla att både jag och Sara kommer att trivsa =)

Dom som sitter där uppe kämpar på och jag håller tummarna för dom att det går super för alli hopa, får se när jag och Sara hamnar där uppe igen.


*-* On The Way *-*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Skriv till mig

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards