Alla inlägg under juli 2010

Av Limi - 19 juli 2010 18:48

Då va det Måndag igen och jag är anställt nu. Har skrivet på kontrakt och allt =)

Slutar klockan 21.00 men de gör inget. De är rätt lungt här så jag har renskrivit tavlan och lite sånt.

Fick precis en söt kommentar av "högsta" chefen att jag har inteligenta ögon ^^


Finns inte så mycket mer och skriva för idag mer än att JIPPI =)


*-* On The Way - Im There*-*

Av Limi - 15 juli 2010 18:22

Jag är inte den bästa på att skriva här men sen så har jag inget internet hemma denna månaden heller så jag har inte kunnat skriva.

Men lite granna har hänt - inte mkt.

Jag har lärt mig en hel del nytt och idag lärde jag mig något helt nytt som ja är stolt över - regga.

Det var lite krångligt men det kommer gå bra =)

Jobba kväll som jag gör idag känns rätt skönt, sitter här dock inte själv utan med Micaela och frågar ut henne om lite olika saker och ting som kan vara bra och veta när man jobbar kväll osv osv.

På måndag börjar det på "riktigt" för då är vi anställda och kommer få jobba helger, mornar, kvällar och nätter - ser verkligen fram imot detta och vill bara att det ska bli måndag! =)

Trivs ju super bra nu och allt e kanon.

Den 25 får jag min första lön! Den är på 7044 efterskatt och det är för 10 dagar som ja då jobbar denna månaden (från de kontaktet är skrivet).


Det har även hänt lite tråkigheter här då några stycken har antingen fått gå eller slutat av andra orsaker...



*-* On The Way *-*

Av Limi - 3 juli 2010 14:38

Oj, det är meningen att ja ska skriva här varje dag men det har ja totalt glömt bort och vad som har hänt vilka dagar kan ja inte riktigt veta nu men jag drar en sammanfattning sen de senaste, dock kanske de som hänt inte kommer i ordning.
 
Jag har pratat med Kazem ang vissa saker och ting och fick bra svar öven om hälften av det som han sa sas i gåtor ^^ men men ja fick iaf svar. fick även veta vad lönen blir och när vi ska skriva på kontraktet.
Just de ja, jag har fått jobb här - prvanställning i 1 år så nu e man happy happy haha.
 
Annars så har de la inte hänt så mkt, jag har börjat lära mig det mesta av de flesta kundrena och även om stämningen inte är den bästa här så kan man sitta här. Denna stämmningen går upp och ner och ibland kan man känna att man blir lite orättsivst behandlad men jag har pratat lite med kazem som sagt då om diverse olika saker och har då klarat ut en hel del frågetecken. =)
Vad kan man mer skriva... jadu göteborgs kontoret är här nere denna veckan och de är en tävling just nu, de laget som kan få flest bok samanlagt vinner en midsommar middag och ja de är ju då två lag - ghana mot danmark. jag tillhör danmark laget haha ^^
Vi är inte iheller så många kvar på st här, har slutat ytterligare 3 stycken, vi blir bara färre och färre och vi får se vilka som är kvar i slutet. men alla har slutat eller fått gå av olika själ. .
idag är de brännolls turnering med jobbet och vi får se om ja ska vara med  eller ej, det får tiden utvisa här ^^ sitter just nu på jobbet och skriver detta så men kan bero på att de öär VÄLDIGT lungt just nu så när jag kommer hem så ska jag uppdatera det. 
 
I början när jag startade denna bloggen så var de även tänkt att jag skulle skriva om hur det går får mig, vad ja lär mig, hur ja utvecklas under tiden osv.  kan ju säga att ja har lärt mig hur vissa här funkar. vissa ljuger och vänder kappan efter vinden och andra smörar så de e sanslöst. man lär sig med tiden, då som ja gjort nu vilka man verkligen kan lita på och vlka som är neutrala osv. Ja har även upptäck en chokerande sak med mig själv. jag har gått in i rollen som den ja tillbaka dragna personen som inte säger så super mkt när ja får skit, kan bero på att ja inte bryr mig då dom ger mig skit rätt ofta för saker som ja inte ska haskit för. men ja trodde ja skulle vara den bitchiga men de är jag inte.

Tror dock de kommer komma medan tiden går, jag studerar dom som är här och tar reda på vilka dom är samt vad dom går för.

En kvinna som jobbar här sa att man är en person på jobbet och en hemma. ja tror de stämmer lite grann här. ja e så snäll och så här - eller de är det intrycket dom som jobbar här får, men så är de INTE och de lär dom upptäcka. vissa har även fått höra mig sur då ja fräst av dom när de blir för mkt.
men som sagt man upptäcker nya saker med sig själv hela tiden och jag känner att ja hela tiden vill lära mig och hatar att ja just nu inte att de inte finns så mkt mer ja kan lära mig just  nu för ja vill verkligen. jag behöver bli utmanad inte bara sitta här och allt e samma sak varje dag. men de kommer väl när ja ska lära mig de stora sen - hoppas jag. vill inte känna mig rastlös!


BTW: Det där meed brännbollen.. Ghana vann.


*-* On The Way *-*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Skriv till mig

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards